Istoria brandului Supreme
Există cineva care să nu fi auzit de Supreme până acum? Dacă nu, e timpul să nu mai trăiţi sub Dwayne Johnson (adică să nu mai trăiţi sub pietre, sub The Rock, ştiţi nu?) şi să veniţi în lumea contemporană. Brandul care reuşeşte să vândă tot stocul de haine săptămânal de ani buni deţine reţeta succesului când vine vorba de marketing şi stil.
Cuprins articol:
- Cum a luat naştere Supreme?
- Cum a reuşit Supreme să fie în topul global al brandurilor de îmbrăcăminte?
- Cum a ajuns Supreme să vândă toate articolele la fiecare drop?
- Colaborări istorice ale brandului Supreme
- De unde ne putem cumpăra produse Supreme?
Cum a luat naştere Supreme?
Totul a început de la James Jebbia, fondatorul brandului. Deşi Supreme a fost deschis în New York, James provine dintr-un mic oraşel numit Crawley din regiunea West Sussex, Marea Britanie. James lucra la o fabrică Duracell, îi asculta pe T. Rex şi David Bowie în pauze şi îşi cheltuia banii strânşi în călătorii la Londra pentru a cumpăra haine. Magazinele din Londra erau întotdeauna într-o anumită evazivitate - unul dintre ele a devenit modelul pentru Supreme.
James Jebbia în fața magazinului de pe Lafayette Street, New York
Începuturile Supreme
În anul 1994, la 6 ani după ce a ajuns în Statele Unite, James Jebbia a deschis magazinul de streetwear Union pe Spring Street, iar următorul magazin deschis de către acesta fiind un colos contemporan, Stüssy pe Wooster Street. Un brand destul de important în streetwear-ul contemporan, Stüssy era un magazin dedicat pasionaţilor de surf, dar tricourile cu semnătura creatorului, Shawn Stüssy, au luat amploare pe zona de coastă a Statelor Unite. Ei bine, James Jebbia a realizat că lipsea ceva din acea zonă de streetwear, un magazin pentru cei care au o pasiune să cadă pe asfalt din viteză, skaterii.
Primul magazin Supreme deschis pe strada Lafayette din New York
Începutul Supreme nu a fost unul atât de lejer cum ar crede toată lumea. James se străduia să vândă tricouri, hanorace şi şepci cu logo-ul consacrat. Nu stătea niciun om la coadă, nu erau gardienii de la securitate care să-ţi spună să te muţi 5 centimetri mai în spate şi nicio persoană care să facă vreun TikTok la coadă. Singurii clienţi erau pasionaţii de skateboarding şi artiştii din New York. Unul dintre acei artişti era chiar regizorul Harmony Korine, un artist excentric care a devenit cunoscut pentru filmele non-conformiste ce abordează o parte mai puţin plăcută a oamenilor, câteva exemple de filme ar fi Gummo, Kids şi Spring Breakers. Harmony descria magazinul ca fiind un loc de adunare a lumii artei şi skateboarding-ului, adică un Cenaclul Flacăra, dar fără Adrian Păunescu să persecute pe nimeni.
Cum a reuşit Supreme să fie în topul global al brandurilor de îmbrăcăminte?
Termenul de streetwear este sinonim cu Supreme. După cum ştim, arta, muzica şi cultura sunt liderii viziunii în modă dintotdeauna. Cum în era rock din anii ’60-’70 toată lumea purta jachete de piele, cizme de cowboy şi visa să fie Jim Morrison, în era disco din anii ’80 am avut parte de cele mai crazy outfit-uri, iar în era hip-hop din ’90 au fost la modă hainele baggy şi tricourile largi până la călcâie, a venit rândul şi unei culturi care nu e asociată direct cu muzica, skateboarding-ul.
Skateboarding-ul e aşa o shaorma cu de toate, ascultă oamenii rock, rap, punk, pop, asta înseamnă că îşi dau skateboard-uri în cap pe Misfits dar rămân fără voce după ce cântă Adele sau Elton John. La începutul anilor 2010, Supreme deja începuse să prindă o popularitate alertă. Grupul Odd Future condus de Tyler, the Creator era mare fan Supreme şi BAPE (A Bathing Ape creat de Nigo, dar vom vorbi în alt articol despre acest mastodont al streetwear-ului). Atât pe stradă cât şi la concerte puteai să îi vezi pe toţi purtând Supreme, asemenea şi în clipurile de la melodiile lor. Ei au popularizat foarte tare Supreme, impactul lor muzical şi vestimentar va rămâne în istorie (vă spun din experienţa mea am trăit zilele Odd Future din România cum a trăit Oana Zăvoranu divorţul cu Pepe).
Tyler, the Creator, purtând un hanorac Supreme pentru un editorial al revistei Ollie
Cu timpul, Kanye West, A$AP Rocky, Travis Scott şi mulţi alţi artişti au început să poarte Supreme. Astfel ajungem prin 2015-2016, când oamenii au ajuns să se bată la cozi pentru a prinde ce doresc de la drop-urile Supreme
Cum a ajuns Supreme să vândă toate articolele la fiecare drop?
Indiferent de motivele cumpărătorilor, fie că voiau să fie ca Tyler sau Travis, ori voiau să facă resell, de cele mai multe ori produsele Supreme sunt sold out în câteva secunde de la lansare. Cum a ajuns să facă lumea bani din urma Supreme? Cererea de produse Supreme era foarte, foarte mare, enormă; toată lumea voia să poarte Supreme. Oferta nu era atât de mare încât să satisfacă pe toată lumea, aşa că într-o zi un individ a zis: “Hai să cumpăr Supreme şi să-l vând mai scump, pentru că nu toţi reuşesc să prindă ce îşi doresc şi să profit de obsesia lor pentru a face bani”.
Colaborări cu The North Face, Nike, Jordan, Vans şi multe alte branduri au făcut ca acest brand să fie slăvit de mulţi oameni. Văzând piese de zi cu zi de la The North Face cu un twist marca Supreme, a setat oamenii să dorească să iasă în evidenţă prin aceste colecţii limitate. Ceea ce este de apreciat la Supreme este că ei dintotdeauna au lucrat cu artişti / branduri mai mici, puţin cunoscute, şi le-au oferit o piaţă unde să le vadă oamenii arta şi ideile.
Desi Supreme primeşte mult hate din diverse puncte de vedere, a rămas un brand cu picioarele pe pământ care nu uită de unde a plecat, skateboarding şi artişti locali.
Colaborări istorice ale brandului Supreme
Louis Vuitton & Supreme
Colecţia Supreme cu Louis Vuitton
Cine s-ar fi gândit la o colaborare între un brand de skateboarding şi unul de fashion high-end? Toată lumea ştia de Louis Vuitton şi de Supreme, dar fanii acestor branduri nu se asemănau. Știau de LV şi Supreme, iar ei au avut o idee fenomenală, să îmbine high-end fashion cu streetwear-ul, iar astfel fanii ambelor tabere vor face pace. Nu vă mai zic cu ce scoruri se vinde colaborarea pe StockX, vă las pe voi să vedeţi singuri.
Burberry & Supreme
Colecţia Supreme cu Burberry
Brandul ăla cu maro cu dungi negre, albe şi roşii şi cu cavalerul călare. Supreme a reuşit să redefinească piese de la Burberry şi să le reîmprospăteze. Sincer nu prea mai purta lumea Burberry, dar când îl combini cu Supreme parcă sună altfel, mă înţelegi? Haha, uite ai tricou cu dungi, eşti clovn, eşti mim, du-te-n piaţă mare să faci un ban, ba nu, DOMNULE, nu vezi că scrie “Supreme”? Gata, ai câştigat un argument cu un pripaş.
Jean Paul Gaultier & Supreme
Colecţia Supreme cu jeam Paul Gaultier
Putem spune că James Jebbia are un punct slab pentru high-end luxury clothing şi Franţa. O colecţie absolut fabuloasă, fiecare articol este un statement piece (adică nu numai că ieşi în evidenţă, dar arăţi şi bine rău). În lookbook a apărut şi Lourdes Leon, fiica lui Madonna, ca să ştiţi şi voi cu cine aveţi de-a face înainte să mai vorbiţi rău de Supreme. Motive retro, un mesaj foarte puternic împotriva rasismului, plus o colecţie de sneakers cu motive florale cu Vans. Ce ţi-ai fi dorit mai mult?
Nike & Supreme
Nike Air Force 1 Supreme
Nike este unul dintre temerarii ce colaborează cu Supreme de foarte mult timp. Printre colaborări au găsit o siluetă perfectă pe care să ne-o prezinte pe diferite culori, Nike Air Force 1 Supreme. Una dintre cele mai populare perechi de sneakers, care nu are atât de multe colaborări pe cât aţi crede.
Dacă eşti în căutarea unei perechi de sneakers Nike Air Force 1 Supreme, o găseşti pe site-ul nostru:De unde ne putem cumpăra produse Supreme?
Cel mai mare val de haine se cumpără online de pe https://eu.supreme.com/pages/shop (site-ul european). Supreme are magazine fizice în capitalele modei din întreaga lume, câteva dintre ele sunt listate mai jos, unde oamenii stau cu orele la coadă sau fac "camping" peste noapte pentru a prinde cele mai noi şi extravagante colaborări:
- Supreme New York de pe 190 Bowery NYC 10012;
- Supreme London, 2/3 Peter Street, London W1F 0AA;
- Supreme Osaka, 1-9-8 Minamihorie, Nishi-ku;
- Supreme Seoul, 648 Sinsa-dong, Gangam-gu, Seoul 06027.
Eu personal, dacă ar fi să-mi planific o excursie, ar fi în Seoul şi aş trece cu siguranţă pe la Supreme, pe lângă un sushi tare şi un ramen de neuitat care să-mi călească papilele gustative cu toate aromele lor nebune.